reklama

Ježiš - náš osud

Každá doba prináša svoje zvláštne frázy, ktoré človek neprestajne počúva, pri každej vhodnej i nevhodnej príležitosti. Jednou z najznámejších fráz našej doby je u nás bezo mňa! Wilhelm Busch

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Wilhelm Busch bol evanjelický farár, ktorý veľa cestoval po Nemecku aj celom svete a robil evanjelizačné prednášky. Ježiš – náš osud, je útla knižka písaná drobným písmom. Je súborom prepísaných nahrávok, 17 evanjelizačných prednášok tohto veľkého kazateľa. Jeho najobľúbenejšou témou bolo posolstvo o Ježišovi. Poviete si, ďalšia kniha o Ježišovi. Čo nám len môže dať jej prečítanie? Skutočne nám má čo povedať? Zvlášť ak jej prvé vydanie bolo v roku 1968. Môže taká prahistorická kniha obohatiť súčasného moderného človeka? Dovolím si poznamenať áno. Je to nadčasová kniha. Má, čo ponúknuť i dnešnému človeku. A nie je toho vôbec málo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Busch používa veľa príkladov zo života, či sú to už svedectvá z jeho osobného života, alebo príbehy z pastorácie. Pri jeho svedectvách z prvej alebo druhej svetovej vojny mi naskakovali zimomriavky. V duchu som ďakovala za naše šťastie, že nežijeme vo vojne.

Trocha ma zarazilo, ako je tu prezentovaný Boh. Mala som pocit, že z neho robí strašiaka. Často je spomínaný strach zo svätého dokonalého spravodlivého Boha Ja by som skôr dala prednosť slovnému spojeniu bázeň pred Bohom. V súčasnosti sa hovorí o milujúcom milosrdnom Bohu. Nazýva sa Láskou.

Čo sa mi veľmi páčilo na knihe, bolo to, ako autor hovorí otvorene a priamo. Používa jednoduché slová. Vyhýba sa používaniu odborných slov. Nič neprikrášľuje. Veľmi na mňa zapôsobilo priznanie sa k odpadlíctvu od viery. O to silnejšie pôsobí svedectvo návratu do cirkvi. Venuje sa témam, ktoré sú i dnes veľmi aktuálne. V diele je zachytený nádherný príklad, ako možno aj dnes žiť s Ježišom. Čo je potrebné urobiť, aby sme Ježiša pozvali do svojho života a nemali strach rozhodnúť sa pre neho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S.: Knihu od Wilhelma Buscha Ježiš - náš osud na účely recenzného článku venovalo zdarma kresťanské kníhkupectvo Zachej.sk.

Katarína Koyš

Katarína Koyš

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tajomný element, ktorý prejavuje svoju kreativitu. Zoznam autorových rubrík:  RecenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu